Diffuse roodheid is een egaal verspreide rode kleur van de huid die vaak voorkomt op de wangen en neus. De huid kan een rode kleur krijgen door bijvoorbeeld te blozen, het warm worden van de huid, koorts of stress. Deze roodheid gaat vanzelf weer over. Echter als het blijvende roodheid is kan dit als cosmetisch storend worden ervaren. Diffuse roodheid die blijvend is kan een onderdeel zijn van couperose of rosacea, en komt vaak in families voor.

Hoe ontstaat diffuse roodheid?

Diffuse roodheid is vaak erfelijk. Bij mensen met een lichte en/of gevoelige huid komt het vaker voor. Ook kan het een onderdeel zijn van couperose of rosacea. Dit zijn huidaandoeningen die gepaard gaan met rode vaatjes en/of ontstekingen in het gezicht. Diffuse roodheid ontstaat doordat een netwerk fijne vaatjes zichtbaar wordt door bijvoorbeeld het slapper worden van de huid, maar het kan ook zonder duidelijke oorzaak aanwezig zijn.

Bij Solution Clinic ka diffuse roodheid behandeld worden met de M22 laser. Deze unieke laser is beter in staat om vaataandoeningen te behandelen dan andere laserapparatuur en levert prachtige resultaten op. De laserbehandeling is gericht op het verwijderen van haarvaatjes en pakt op die manier vaatafwijkingen aan. De laser maakt gebruik van een laserlichtbundel met een hoge energie, die alleen effect heeft op de te behandelen vaten en de gezonde huid intact laat. Zie voor meer informatie over de behandeling Lasertherapie roodheden.

Verder kunnen de huidtherapeuten u advies geven over Camouflage voor een huid met diffuse roodheid. Met make-up of camouflage kunt u de huid minder rood maken als u ervoor kiest om geen laserbehandeling te ondergaan. Ook kunt u de huid met deze producten camoufleren voordat u met het laseren start of tussen die laserbehandelingen door.

Diffuse roodheid