O.a. te zien bij:

Vagina ontharen: zijn er risico’s?

De risico’s van uw vagina ontharen door middel van onze lasertechniek zijn erg klein. Alle behandelingen bij Solution Clinic worden uitgevoerd door huidtherapeuten met veel kennis en ervaring. Daarnaast werken wij uitsluitend met de meest geavanceerde ontharingsapparatuur die uitgebreid getest en gekeurd is. Tijdens het intakegesprek wordt er een huid- en haaranalyse gemaakt om de laser juist af te stellen op uw lichaam. Er zijn dus geen hoge risico’s, maar wij wijzen u wel op de mogelijke klachten of irritaties die u zou kunnen ervaren bij bikinilijn ontharing door middel van laserontharing:

• Direct na de behandeling voor het ontharen van de vagina is het mogelijk dat de huid voor korte duur rood is, dat er een lichte zwelling ontstaat of dat er bultjes op de huid ontstaan. Dit is niet schadelijk en trekt vanzelf weg.
  • Op het behandelde gebied kunnen mogelijk tijdelijk puistjes ontstaan.
  • Enkele weken na de behandeling kan het lijken alsof de haren juist harder groeien. Dit is echter niet het geval, de haren laten juist los.
  • Er kunnen tijdens het behandeltraject pigmentverkleuringen voorkomen. Dit uit zich in donkere of lichte vlekken. Deze vlekken verdwijnen meestal vanzelf weer, het kan soms wel enige tijd duren. Dit kan voorkomen worden door het gebied goed te beschermen tegen de zon.
  • Het gebruik van bepaalde medicijnen kan invloed hebben op de gevoeligheid van de huid voor het laserlicht. Het is dus belangrijk dat u dit bij ons meldt, ook als u de medicijnen slechts tijdelijk gebruikt.
  • Het ontharen van de vagina door middel van de lasertechniek heeft geen invloed op de vruchtbaarheid.
  • Bijwerkingen zoals blaasjes en korstjes komen zeer zelden voor met deze generatie laser apparaten.

Heeft u klachten, irritaties of merkt u veranderingen in uw huid? Neem dan contact met ons op. Voor meer informatie over uw vagina ontharen kunt u onze pagina voor het ontharen van de bikinilijn bezoeken of een afspraak maken met een van onze huidtherapeuten via het contactformulier.